Dzisiaj odwiedziły nas dzieci z Przedszkola w Tanowie. Tematem wspólnych zajęć była komunikacja alternatywna. Co to znaczy? Najczęściej porozumiewamy się za pomocą mowy, ale niektóre dzieci nie mówią, dlatego dla nich stworzono inny „język”, tak aby i one miały możliwość wyrażania swoich potrzeb, emocji i swojego zdania. W naszym ośrodku przedszkolaki poznały tablice komunikacyjne, z których korzystają nasi niemówiący uczniowie. Na tablicach znajdują się rysunki i znaki. Pozyskaliśmy je w ramach lokalnego projektu wyrównywania szans „Mogę mówić”. Osoba, która nie potrafi mówić wskazuje obrazek lub napis i w ten sposób przekazuje istotne dla siebie informacje.
Dla dzieci z przedszkola było to nowe doświadczenie kiedy musiały pokazać tytuł swojej ulubionej bajki nie używając słów. Nie było to wcale proste. W ten sposób dzieci chociaż częściowo zrozumiały, jak ważne są tablice do komunikacji. Przedszkolaki za pomocą tej metody mogły pokazać jak się czują i co chcą robić. W nagrodę zgodnie z tym, co pokazały mogły się pobawić na placu zabaw. Lekcja komunikacji alternatywnej okazały się niezwykle ciekawe. Dzieci jeszcze długo oglądały kolorowe tablice i uczyły się nowego sposobu porozumiewania się.